miercuri, 1 ianuarie 2014

Tort diplomat



      Ştiu ca nu arată in poză tocmai fantastic asa cum aş fi vrut, dar  cred că este cel mai bun tort diplomat pe care l-am făcut vreodată. Mulţi consideră tortul diplomat greu sau greţos, nu ştiu ce să zic, dar cert este că fructele din acesta îi dau o aşa prospeţime, iar crema la care nu am adăugat mult zahăr o fac să fie mult mai  usoară. Am optat să fac acest tort cu blat pentru că am vrut să fie şi altceva acolo în afara pişcoturilor şi se pare ca nu am greşit, a ieşit un blat extraordinar. Blatul l-am preparat in aceeaşi forma de prajitură în care foi monta şi tortul la final iar aluatul a fost facut foarte simplu ca un aluat de  chec sa zicem. Pentru început am mixat două gălbenusuri  cu zahăr si coaja de la o portocală, pana ce acestea au devenit o crema consistenta, aici in această etapă este şi secretul gustului, coaja de portocale îşi va lasa aroma plăcută în compoziţie. Se mai adaugă la compoziţie puţin ulei  putin lapte şi esenţă de vanilie, să nu exageraţi cu ea caci veţi acoperi gustul portocalei ceea ce nu este tocmai indicat in cazul de faţă. Se adaugă compoziţie şi făina şi se omogenizează după  care adăugam la aluat şi albusurile bătute. La această compoziţie se poate adauga odată cu făina si un plic praf de copt, pentru a ajuta aluatul să crească.  La cuptor se ţine până ce aluatul trece de testul cu scobitoarea.
     Crema diplomat nu este aşa de greu de preparat precum pare, eu am folosit 5 gălbenuşuri la care am adăugat zahăr şi  lapte cam o cană mare. Compozitia se fierbe la bain marie si pentru a se ingroşa mai bine si a deveni ca o cremă consistentă eu am adăugat şi o linguriţa jumate de amidon dizolvată în puţin lapte rece. Când crema s-a îngroşat se lasa la racit pâna la temperatura camerei. Cănd s-a racit, la această crema se adaugă  gelatina, gelatină(4 pliculeţe) pe care am lăsat-o la înmuiat cu 15 minute în avans şi pe care am topit-o tot la bain marie.Crema de ouă se  omogenizează cu 500ml frisca lichida batuta tare. Crema astfel obtinută se montează în forma de tort tapetată cu pişcoturi , peste blat în  straturi între care punem fructe. Fructe eu am folosit compot de ananas, kiwi, portocale si rodie,  în siropul din conservă am înmuiat pişcoturile. După ce a fost montat şi decorat, tortul se lasă la  rece câteva ore.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu