duminică, 6 octombrie 2013

Paste penne cu legume şi pui, la cuptor


     Mâncarea asta  face parte din acele meniuri care le faci astazi pentru a le mânca a doua zi. Parcă a doua zi  are o alta savoare, mult mai complexă, la fel ca textura. Nu este mare filozofie prepararea, dar parcă ar cere mai multă atenţie căci sunt mai multe etape, etape ce pot fi făcute simultan  sau la rînd, fucţie  de priceperea fiecaruia.
     Pentru început am pus pastele la fiert în apă cu  sare iar in paralel am curat un dovleac si o vânătă le-am tăiat rondele si le-am rumenit  pe ambele parti. Tot în acest timp am luat o roşie mai mare şi am opărit-o în apa unde fierbeau  pastele pentru a o decoji, dupa care am separat pulpa de seminţe si am alaturat-o celorlalte legume. Puiul tăiat cubuleţe se pune la tigaie cateva minute până se pătrunde şi prinde din aroma coriandrului cu care a fost condimentat mai înainte.
     Pastele puiul si legumele, la care am adăugat şi o cepa tăiată mărunt, le-am amestecat împreună si le-am montat intr-un vas pentru a le băga  la cuptor in 2  sau 3 straturi  peste care am adaugat sos bechamel si cascaval.  Sosul bechamel  l-am facut  cu unt, puţină făină şi lapte la care am adăugat piper alb, sare şi nucşoară.
      Pastele se ţin la cuptor timp de 45 de minute. Primele 30 de minute eu am acoperit  cu o folie de aluminiu cratita, după aceea am turnat un ou amestecat cu lapte şi am lasat la cuptor pentru restul timpului.
      Eu recomand precum am mai spus, să se consume după ce s-a  mai răcit sau  şi mai bine a doua zi, încălzit la cuptor sau in tigaie cu puţin unt.
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu