duminică, 29 septembrie 2013

Tăiţei cu dovleac şi budincă de dovleac



                 Nu ştiu exact cum mi-a venit ideea dar cert este  ca aveam nişte taiţei în cămară şi  nu prea aveam ce să fac cu ei aşa ca m-am gândit sa îi fac desert. Si c ce altceva să îmbin  taiţeii daca nu cu dovleac, ca doar abia astept sa vină toamna să mă indestulez cu fructul ăsta. 
     Pentru taiţeii cu dovleac am inceput cu un sos de caramel pe care l-am facut din zahăr topit în care am turnat smântână lichidă de gătit şi unt. În forme de brioşe tapetate cu hârtie de copt am pus mai întâi  cate o lingură de caramel, dovleac razuit iar peste acesta taţeii pe care i-am preparat dupa cum urmează: întro tigaie se  pun tăiţeii după care lapte până îi acoperim. Zahăr după gust, la fel si cardamon . Se amestecă continu pentru a preveni lipirea tăiţeilor de fundul oalei. Când tăiţeii  încep să se umfle şi vor deveni cleioşi  sunt numai buni de pus în forme.  Se bate un ou cu lapte şi se toarnă în fiecare  formă după care lasă la cuptor pentru 30 de minute. 
     
Tăiţei cu dovleac
Budincă de dovleac
Bundinca de dovleac se face mult mai simplu, am folosit  3 ouă pe care le-am bătut bine cu zahăr şi puţin ulei. La această compoziţie se adaugă doua trei linguri de făină, puţina estenţă de vanilie după care se amestecă cu dovleacul răzuit. Eu am turnat aceasta compozişie într-o formă de tort  tapetată cu hartie de copt si am lasat la cuptor in jur la 45 minute. Pentru a nu se arde se pune foaie de copt peste  aceasta. Înainte de a servi se lasă puţin la racit. 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu