vineri, 20 septembrie 2013

Tofu, chifteluţe de okara şi ardei prăjit


     
     Povestea de astazi a început acum câteva zile în piaţa cănd, în timpul cumpărăturilor de zi cu zi am văzut pe taraba unui precupeţ soia. Asta este, mi-am zis, hai sa fac ceva cu soia. Tofu mi-a sarit pentru prima dată în minte, şi am început investigatia pe youtube, nici nu vă puteţi închipui ce uşor se face. Uşor ca tehnică nu şi ca timp. În mare, se înmoaie bine soia, cam 12 ore, după care se pune în blender cu apa, cantitativ la o cană de soia două căni de apă. Se blendează bine timp de 1- 2 minute obţinunduse un lapte brut de soia care trebuie însă separat de pulpă, operaţie se face cu ajutorul unei bucăţi de pânză.  După stoarcerea laptelui de soia într-un  vas care se pune în prealabil la fiert, rămâne pulpa de soia care se numeşte okara pe care o vom folosi la chifteluţe. După ce laptele de soia a început să fiarbă se mai tine 5 minute, intre timp este indicat sa amestecaţi laptele cu o spatula evitând astfel ca acesta să se lipească de vas.  După ce a fiert laptele lasaţi să se răceasca nu mai mult de 5 minute, după care adăugaţi coagulantul. Eu am folosit doua lămâi dar se mai foloseşte o substanţă denumită nigari care se găseşte pe la magazinele naturiste sau se mai foloseşte sulfat de calciu cunoscut şi sub denumirea de gips. După adăugarea coagulantului amestecaţi laptele şi lasati vasul nemiscat preţ de 10 15 minute. Pentru pasul următor dacă nu aveţi o matriţa de tofu vă recomand să folosiţi ori o sită mai mare, ori o strecurătoare, ori o caserolă căreia să îi găuriţi cu un cuţit fundul. Această caserolă se captuseste su tifon si se umple cu cheagul de soia, pentru această operaţie puteţi să vă ajutaţi de o spumiera. Puneţi peste o greutate şi lăsaţi la scurs timp de o zi.
     Pentru acest fel  de mâncare,  după ce am şters bine tofu cu un şerveteţel de apa în exces l-am tăvălit în amidon de porumb si l-am aruncat în tigaia încinsă, astfel după ce se va rumeni acesta va fi crocant la exterior şi cremos la interior.
    Pentru chifteluţe,  în pulpa de soia am adaugat două ouă, făină, lei, sare, ceapă marunt tocată, morcov răzuit, seminţe de floarea soarelui pe care le-am strivit puţin în mojar, seminţe de in, coriandru, nucşoară. Această compoziţie se amestecă bine după care se fac biluţe şi se prajesc in tigaie. Ardeiul se taie julien şi se prăjeşte în ulei încins.


2 comentarii:

  1. Doamne ce prostie ! cum sa pui ghips in lapte ? Lasa-l soro, pentru reparat peretii crapati ! pentru Tofu folosesti nigari (clorura de magneziu) sau zeama de lamaie... nu mai scrie aiureli, c-or fi destui sa te creada si-i ai pe suflet :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga mea, multumesc mult pentru sfat, dar am si eu o rugaminte da o cautare pe googelul asta mare dupa sulfat de calciu sau ghips si ai sa ramai surpsinsa ca in afara de a-l pune pe pereti el se mai foloseste si in industria alimentara fiind cunoscut ca E516. Afla ca in produsele lactate se foloseste sulfatul de calciu ca regulator de aciditate iar in paine ca nutrient pentru drojdie. Informarea, draga mea, ne face mai puternici .

    RăspundețiȘtergere