joi, 6 iunie 2013

Prăjitură de ciocolată cu mousse de banană





      De astăzi pot să zic că mi-am găsit  desertul preferat. Nu vreau să mă laud, dar prăjiturica asta mi-a ieşit de  minune. Nu este cine ştie ce mare filozofie prepararea ei, dar dacă o faci astazi este musai să o mănânci mâine, asta pentru a se aşeza mai bine.
    Pentru început am luat o ciocolată menaj  şi am topit-o în bain marie împreună cu un pachet de unt. Când ciocolata şi cu untul s-au omogenizat am adaugat  între 4-5 linguri de zahăr. După câteva minute am dat deoparte ciocolata de pe bain marie şi după ce s-a mai răcorit puţin am adaugat 4 ouă, o lingură de faină şi o cană de alune măcinate mărunt. Aluatul astfel obţinut se pune într-o formă  tapetată bine cu hârtie de copt, se acoperă cu folie de aluminiu si se coace preţ de 25-30 minute. Când este gata se raceşte şi se bagă la frigider.
     Pentru mousse am folosit doua banane pe care le-am facut cremă împreună cu un iaurt mic şi puţin zahăr folosind un blender de mână. În crema aceasta de banane se adaugă şi un pliculeţ de gelatină după ce in prealabil a fost inmuiată în apă şi topită. Se bate o frişca peste care se adaugă crema de banane. Eu personal am preferat să nu omogenizez perfect frişca şi cu crema. Mousse-ul astfel obţinut se adaugă peste blatul de ciocolată pe care îl avem în frigider dupş care se lasă la rece până a doua zi.
   Pentru a orna tortul am folosit cateva alune pe care le-am măcinat  după care le-am aruncat într-un caramel   proaspăt. După ce s-au răcit alunele se macină din nou şi se presară peste prăjitură.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu