luni, 27 mai 2013

Aripioare de pui umplute cu mozzarella si bacon



                Iubesc aripioarele de pui, aşa de mult îmi plac încât cred că aş putea să mănânc în fiecare zi din viaţa mea fără să mă pot sătura vreodată. Pentru a găti aceste aripioare mi-au trebuit doua zile, dar a meritat. În prima zi   am curăţat aripioarele şi le-am dezosat după care le-am pus la marinat. Pentru marinadă am folosit vin rosu, sos de peşte, sos de soia, oţet balsamic, seminţe de coriandru măcinate, foi de dafin măcinate, oregano,   boia dulce. Tot în prima zi am preparat şi un surogat de pesmet panko, asta pentru că nu am gasit  în magazin.   Pesmetul  l-am facut din pâine integrală căreia i-am îndepărtat coaja după care am bagat-o în aparatul de tocat pâna s-a  mărunţit suficient. Astfel mărunţită pâinea se pune la uscat în cuptor. Înainte de a baga pesmetul in cupor acesta se incinge  după care se opreşte, doar avem nevoie de acest pesmet uscat nu şi ars. A doua zi când m-am hotărât să le gătesc,  am umplut aripioarele cu  mozzarella şi faşii fine de bacon, le-am tăvălit in făină, în ou  iar la sfârşit în pesmet. Astfel aranjate aripioarele noastre se  bagă la cuptor preţ de 15-20 minute.  Fragede la interior, puţin crocante la exterior, aripioarele  acestea pot face oricand parte dintr-un meniu atăt delicios dar si sănătos.
      Sosul  l-am facut folosind oasele aripioarelor. Acestea le-am pus într-o tigaie încinsă la rumenit sau aşa zis rumenit, cum poţi doar să rumeneşti nişe oase,  dar aceste oase mai au pe ele puţina carne sau zgârciuri pe care trebuie să le scoatem in evidenă. După 5 minute,  punem în tigaie o cana zdravănă de apă, o lingură de muştar, usturoi,  o foaie de dafin şi se lăsă să fiarbă. După alte 5-10 minute de fiert, zeamă asta  lunga se înnobilează cu vin roşu şi otet balsamic. După 15 minute  se strecoară sosul se adauga putină miere şi o lingură  bună de fructe de pădure. Se lasa să fiarbă până scade şi se face mai dens.  Eu am adăugat si puţin amidon astfel sosul devine mult mai dens.
      Pentru piure nu cred că mai trebuie să zic cum se face, cred că toată lumea ştie să repare unul. Nişte sfaturi însă, şi anume: laptele cănd îl puneţi să fie cât mai fierbinte. Pentru un piure mai parfumat puteţi să  aruncaţi in el şi căteva picături de ulei din susan sau orice alt ulei aromat, aveţi însă mare grijă sa nu exageraţi cu un astfel de ulei.


             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu