vineri, 1 februarie 2013

Ficatei ori trei

 
    Nu am vrut sa pregatesc astazi nimic special si cu atat mai mult sa pun sus pe net, dar daca a iesit de ce nu.  Avem  trei feluri de ficatei cu trei garnituri, si de aceea am denumit  meniu ficatei ori trei. Dar haideti sa vedem ce avem noi aici, de la stanga la dreapta, piure de linte cu cartofi  si ficatei pane smplu. La mijloc ficatei pe pat de morcov la cuptor, iar in dreapta  ficatei pane cu pesmet si piure de sfecla. Mai pe indelete, piureul de linte  nu  este ceva nou pe aici,  l-am mai facut  dar rezultatul este atat de reusit incat cu greu ma abtin sa nu il tot  gust de fiecare data cand am prilejul,  pe scurt lintea fiarta dupa ce a fost tinuta la inmuiat 2 ore se paseaza cu mixerul se amesteca cu piureul de cartofi se adauga smantana, sare si unt. Ficateii se tavalesc bine de tot in faina si se inmoaie in  ou  cu smantana si faina dupa care se prajesc . Pentru ficateii pe pat de morcov, pe scurt am facut un pat de morcov pe care am adaugat ficatei asezonati cu cimbru, sare, piper, coriandru, am tunut la cuptor acoperit 20 minute si 10 minute neacoperit, pe fiecare ficatel in parte am pus si o feliuta de unt, dar aceasta reteta o voi mai relua intruna din zile  unde voi dezvolta reteta mai mult.  In dreapta avem piureul de spanac pe care l-am facut cu ajutorul  mixerului vertical dupa ce am copt sfecla la cuptor. Pentru a coace mai usor sfecla, o taiati felii si o impachetati in folie de aluminiu se va face mult mai repde. Dupa ce am obtinut piureul simplu de sfecla putem pune sare, putina lamaie  si putin zahar dar  neaparat  niste smantana care nu doar sa ii  imbunatateasca culoare dar si sa potenteze gustul.  Ficatelul a fost rumenit dupa ce a fost bine dat in faina dupa care scufundat in ou si din nou tavalit in pesmet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu