sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Cartofi fondanti si pui la tigaie cu sos de portocale si banane



      Tebuie sa recunosc ca felul asta este intradevar o nebunie in adevaratul sens al  cuvantului. Cartofii astia mi-au innebunit papilele gustative de prima data cand i-am preparat. Deci sa vedem..... Pentru inceput  curatam cartofii si ii taiem cuburi mari, adica  cu o latura cam de 5 cm. Punem tigaia la incins si in ea  putin ulei, cand s-a incins  cartofii asezonati cu sare si piper se prajesc mai intai pe o fata dupa care ii intoarcem pe partea opusa. In acest moment putem sa adaugam si ceva  unt  si cateva fire de  cimbru.  Cand cartofii s-au prajit  pe ambele parti turnam in tigaie supa cat sa acopere 3/4 din cartofi dupa care punem la cuptor pret de 30 de minute la foc moderat. Trebuie sa aveti grija ca tigaia in care prajiti cartofi sa aiba maner detasabil sau din metal astfel incat  sa poata fi bagata la cuptor. Cam asta este toata tarasenia cu cartofii, ei vor iesi uscati putin crocanti in partea de sus, moi si cremosi in partea de jos. Supa pe care o folositi puteti sa o faceti dintr-un cubulet  Knor sau Maggi,  vita sau pui depinde de gustul fiecaruia.
       In ceea ce priveste puiul.... am folosit 3 pulpe dezosate de pui pe care le-am taiat cuburi si pe care le-am lasat la marinat timp de una, doua ore.  Pentru marinada am folosit  sucul unei portocale, o jumatate de ceapataiata cubulete, un catel de usturoi,  o lingura de sos de soia dulce, una de sos de soia sarat, o lingura de mustar, un farf de cutit de curry, o lingurita de boia ,un far de cutit de coriandru, un farf de lingurita de chimen. toate aceste ingrendiente le-am  trecut printr-un blender fertical astfel incat sa se formeze o pasta omogena, dupa gust am mai adaugat putin zahar si sare.  In tigaia incinsa am  prajit cateva felii de ghimbir  pentru inceput dupa care am adaugat bucatile de pui  si le-am rumenit  intre timp am adaugat si o banana taiata felii. Cand carnea s-a rumenit suficient am adaugat restul de sos  si la sfarsit putina smantana. Cam aceasta a fost povestea acestui meniu unii ar spune simplu altii ar spune ca este cam  incurcat  dar la sfarsit gustul  delicios te face intradevar sa nu regreti clipele pe care le-ai petrecut langa aragaz.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu