duminică, 7 octombrie 2012

Pumpkin cheesecake sau prajiturica cu dovleac si branza

       

      Trebuie sa va spun ca am asteptat atat de mult perioada asta  a anului doar pentru struguri si dovleac astfel incat m-am  si avantat sa fac acest deliciu. Reteta este foarte simpla si  pe baza ei puteti sa va puneti mintea la contributie pentru a o inflori dupa placul papilelor voastre gustative.
    In principiu se incepe cu crusta de biscuiti, pentru aceasta se  sfarama o mana buna de biscuti, in care se toarna   unt topit dinala bun, pe langa untul asta eu am mai adaugat si un ou,  pentru a inchega crusta asta mai bine. Cu aluatul se tapeteaza vasele in care vreti sa faceti cosuletele astea, eu am folosit forme de briose din aluminiu.  Astfel tapetate, formele se arunca la cuptor pret de 20 de minute dupa care se scot si se racesc.
      Pentru crema va trebuie, dovleac, branza de vacuta ( se poate pune si mascarpone),  zahar  si  putina esenta de vanilie . Dovleacul se baga la cuptor se coace, dupa care folositi blenderul pentru a-l face piure, se amesteca cu toate celalete iar la sfarsit se face o gelatina, eu am folosit, ca deobicei agar agar,  gelatina  pe  care o incorporati in crema, ideea cu gelatina este de a inchega  crema.  Crema astfel  obtinuta se toarna in cosuletele de biscuiti racite dupa care  se baga la frigider.
       Pentru a da consistenta si de ce nu savoare acestui desert, neaparat trebuie sa facti si un sos, pentru acesta am folosit  ghimbir taiat fasii subtiri, dovleac taiat cubulete micute stafide, zahar brun si piure de dovleac( este bine sa pastrati o lingura  din cel  folosit pentru crema ). Intr-o tava se pune zaharul brun la topit se amesteca cu putin ceai de ghimbir se adauga  o felie de lamaie si piureul de dovleac, tot la inceput se pun si fasiile de ghimbir. Zeama asta se tine pe foc si se fierbe pana ce se mai evapora din apa  si prinde consistenta,  moment in care se adauga  cubiletele de dovleac si stafidele. Pentru a monta in farfurie sosul trebuie lasa la racit.
      Precum v-am spus mai devreme, puteti sa improvizati pe tema asta,  puteti folosi miere penru sos,  alune sau nuci, nu va sfiiti sa va aduceti propriul aport la o reteta, daca pri aceasta simtiti ca o veti face mai buna.

               Antonina, multumesc pentru idee..............


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu