miercuri, 31 octombrie 2012

Halloween semolina, rumanian panna cotta sau gris cu lapte si gelatina de dovleac


 
                Aseara   m-am pus la somn destul de tarziu  si tot nu am avut chef de somn, Gandurile zburau aiurea si o data cu ele si cheful meu de somn.   Si uite asa  neputand sa dorm am ticluit incet, incet  desertul acesta.  
                Din faina  un ou zahar si ulei am facut un aluat pe care l-am modelat in  baghete  lungi si subtiti  si discuri. Asezat frumos pe foaie de copt , aluatul devine biscuite adevarat in cuptor pret de   10 15 minute.
                Intr-un vas am turnat laptele si zaharul si l-am pus pe foc pana a inceput sa fiarba, cand am adaugat  putina  esenta de vanilie  si scortisoara si binenteles grisul amestecand contnu , cand  amestecul a devenit mai consistent  se toarna in forme si se lasa la racit.
                Dovleacul  frumos curatat de coaja si taiat cubulete   se pune intr-un vasi si se fierbe Cand  bucatile  se pot taia usor cu o lingura  se adauga itr-un blender, cu putin sirop de zagar si se transforma intr-un piure foarte consistent. In acest piure se mai adauga  niste  sirop de zahar agar agar si se pune la fiert pana  incepe sa fiarba. Se toarna amestecul astfel facut intr-o tava  si dupa ce a fost pus la frigider, o ora doua, poate fi taiat ca un covoras si montat in farfurie.
                Un mar ras si ceva zahar se pun intr-un vas pe foc si se fierbe pana se face  o mica dulceata,  merele  trebuie sa devina cristaline. feliile de dovleac se po pune tot aici avand grija sa le tinem atata timp cat ele  isi pierd putin din lemnositate si devin moi maleabile, cat sa se poata impaturi cu ele merele.

             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu